Σάββατο 29 Νοεμβρίου 2008


ΚΕΝΤΡΑ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ



Τα κέντρα ελευθέρων σπουδών είναι ιδιωτικές επιχειρήσεις παροχής κατάρτισης.Ως το 2005 τα Κ.Ε.Σ. αδειοδοτούνταν,όπως όλες οι ιδιωτικές επιχειρήσεις από το Υπουργείο Ανάπτυξης.Μετά το 2005 ως και σήμερα όλα τα Κ.Ε.Σ. αδειοδοτούνται από τις κατά τόππους Νομαρχίες.Τα κέντρα ελευθέρων σπουδών,είναι τριετούς φοίτησης με βασικά χαρακτηριστικά τα εξής:


  1. Τα υψηλά δίδακτρα

  2. Τις ελλιπείς υποδομές (βιβλιοθήκες,εργαστήρια,...)

  3. Τη στελέχωση τους από καθηγητές ελλιπών προσόντων

  4. Τον άνισο τρόπο εισαγωγής συγκριτικά με τα ιδρύματα της Ελληνικής ανώτατης εκπαίδευσης.

  5. Τα μη πιστοποιημένα Προγράμματα Σπουδών.

Τα κέντρα ελευθέρων σπουδών άνθισαν στην Ελλάδα από το 2000 και μετά με την άκρως παραπλανητική μέθοδο του franchise ,των συμφωνιών ιδιόχρησης και αριθμούν περί τους 20000 σπουδαστές και 50000 αποφοίτους.Στην Ελλάδα λειτουργούν 32 Κ.Ε.Σ.



ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ Κ.Ε.Σ.



Η Νέα Δημοκρατία διαχρονικά έχει προσπαθίσει να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των ιδιοκτητών των Κ.Ε.Σ.,είτε νε επερωτήσεις ευρωβουλευτών της σχετικά με την αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των Κ.Ε.Σ. (επερώτηση Χατζηδάκη-Τρακατέλλη),είτε με συνταγματικές και νομοθετικές πρωτοβουλίες (άρθρο 16,ενσωμάτωση κοινοτικής οδηγίας 36/05 στο εθνικό δίκαιο).Παράλληλα η Νέα Δημοκρατία,απαξίωσε,συολικά τα Τ.Ε.Ι. με τις παρακάτω ενέργειες:



  1. Συνεχής υποχρηματοδότηση των Τ.Ε.Ι.

  2. Έκδοση ελλειπών Επαγγελματικών Δικαιωμάτων.

  3. Νόμος για την αξιολόγηση.

  4. Βάση 10 για την εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση

Τέλος,αξίζει να αναφέρουμεπως ο πρόεδρος των ελλήνων ιδιοκτητών Κ.Ε.Σ. κ.Καρκανιάς είναι μέλος της Κεντρικής Επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας.


Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ Π.Α.Σ.Π. Τ.Ε.Ι. ΓΙΑ ΤΑ Κ.Ε.Σ.



Για εμάς το πρόβλημα των Κ.Ε.Σ.,δεν είναι πρόβλημα που αφορά μόνο την ανώτατη εκπαίδευση.Τα Κ.Ε.Σ. αποτελούν συνιστώσα κατάρτισης κι όχι εκπαίδευσης,βάση της κείμενης νομοθεσίας και της μορφής τους.Τα Κ.Ε.Σ. παρέχουν,άλλωστε,στους αποφοίτους του,βεβαιώσεις σπουδών κι όχι πτυχία.Η μη αναθεώρηση του άρθρου 16 προσδιόρισε επακριβώς πως ακαδημαικά η εκπαίδευση μπορεί να είναι μόνο Δημόσια.Η απόφαση του Ευρωπαικού Δικαστηρίου δεν καταδικάζει την Ελλάδα για τη μη αναθεώρηση του άρθρου 16.Την καταδικάζει, ουσιαστικά,για την έλλειψη σαφούς πλαισίου άσκησης επαγγελμάτων και θέτει επί τάπητος το ζήτημα της επαγγελματικής κι όχι της ακαδημαικής αναγνώρισης των Κ.Ε.Σ. στην αγορά εργασίας.Για εμάς,η καλύτερη απάντηση που έχει να δώσει η πολιτεία απέναντι στην απόφαση του Ευρωπαικού Δικαστηρίου είναι η εξής:



  1. Άμεση έκδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων για τις ειδικότητες Τ.Ε.Ι. που εκκρεμούν.

  2. Καμία ισοτιμία επαγγελματικών δικαιωμάτων Τ.Ε.Ι. με αυτά των Κ.Ε.Σ.,καθώς τα Τ.Ε.Ι. παρέχουν εκπαίδευση και όχι κατάρτιση.

  3. Ισότιμη χρηματοδότηση Πανεπιστημίων-Τ.Ε.Ι.

  4. Κατάργηση της βάσης του 10.

Δεν υπάρχουν σχόλια: