Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2008

Οι θέσεις της Π.Α.Σ.Π.


ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ



Οι πτυχιούχοι Τ.Ε.Ι. ως απόφοιτοι Ανώτατης Εκπαίδευσης έχουν αυτόνομο ρόλο στην παραγωγική διαδικασία και πλήρη πρόσβαση στο επάγγελμα που καθορίζει το πτυχίο και το περιεχόμενο σπουδών του τμήματος αποφοίτησης,όπως ισχύει σε όλες τις χώρες της Ε.Ε.


Διεκδικούμε:
- Μετά την απόφαση του Σ.τ.Ε. για το Π.Δ./318/94,την άμεση νομοθετική ρύθμιση από την κυβέρνηση για την επίλυση του θέματος.
- Την έκδοση εκρεμών επαγγελματικών δικαιωμάτων των 40 και πλέον ειδικοτήτων των πτυχιούχων Τ.Ε.Ι.
Επιδιώκουμε τη διεύρυνση της συμμετοχής των φοιτητών στα όργανα διοίκησης και στα εκλεκτορικά σώματα των Τ.Ε.Ι. ίση με αυτή των μελών Ε.Π. καθώς και την καθιέρωση διαδικασιών πλήρους διαφάνειας στο Σπουδαστικό Κίνημα και την ακαδημαϊική κοινότητα.


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΔΙΚΑΣΙΑ-ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ-ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ-ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

- Διασφάλιση του Ακαδημαϊκού Ασύλου,επιστροφή στο προ 1998 τρόπου λειτουργίας.
- Εκσυγχρονισμός των προγραμμάτων σπουδών,τα οποία θα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της κοινωνίας και της παραγωγής.
- Καθιέρωση ηλεκτρονικής λειτουργίας των υπηρεσιών των ιδρυμάτων.Προσωπικό κωδικό σε κάθε σπουδαστή ώστε να μπορεί να κάνει ανανέωση εγγραφής,δήλωση μαθημάτων,να παίρνει βεβαιώσεις σπουδών,τα αποτελέσματα των εξεταστικών.Να μπορεί να παρακολουθεί κάθε εξέλιξη που αφορά τις σπουδές και το ίδρυμα.
- Άμεση αλλαγή του υπάρχοντος καθεστώτος εξετάσεων που συντηρεί την αδιαφάνεια και την διαπλοκή.


Προτείνουμε:

- Δικαίωμα στη αναβαθμολόγηση των γραπτών.
- Διασφάλιση του απορρήτου στην εξέταση των μαθημάτων (επικάλυψη του ονόματος).
- Το πρόγραμμα των εξετάσεων να ανακοινώνεται έγκαιρα και να διασφαλίζεται η
τήρηση του.
- Παροχή πιστοποιητικού για την παρακολούθηση ξένης γλώσσας και Η/Υ.
- Διεύρυνση μαθημάτων επιλογής πέραν του γνωστικού αντικειμένου της ειδικότητας.
- Χρηματοδοτούμενη καλοκαιρινή άσκηση.
- Διαφάνεια και συμμετοχή των σπουδαστών στη διαχείρηση των κονδυλίων.


ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ-ΕΡΕΥΝΑ

Για την ισχυροποίση της Ανώτατης Εκπαίδευσης της χώρας απαιτούνται βαθιές μεταρρυθμιστικές τομές αλλά και ένας συνεπής εκσυγχρονισμός των προγραμμάτων σπουδών,ώστε να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της νέας εποχής.
Ήρθε η ώρα να αντικατασταθούν απαρχαιωμένα συγγράμματα από σύγχρονα και να κατευθυνθούν τα τμήματα σε μια βαθύτερη αναβάθμιση του περιεχομένου των σπουδών τους ώστε να ισχυροποιηθούν και να είναι ανταγωνιστικοί οι τίτλοι σπουδών των αποφοίτων στην ευρωπαϊκή αγορά εργασίας.
Στον 21ο αιώνα είναι απαράδεκτο σε ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης να υπονομεύται η δυνατότητα τους σε διοργάνωση αυτόνομων μεταπτυχιακών και έρευνά.

Προτείνουμε:
- Την θεσμοθέτηση της εφαρμοσμένης έρευνας στα ιδρύματα και την ουσιαστική της
ένταξης στην εκπαιδευτική διαδικασία.
- Σύνδεση της έρευνας με την κοινωνία και την παραγωγή.
- Ορθολογικός σχεδιασμός των ερευνητικών προγραμμάτων.
- Τα Τ.Ε.Ι. πραγματοποιούν σήμερα σε συνεργασία με τα Πανεπιστήμια ,
27 Μ.Π.Σ.,απέκτησαν μεγάλη εμπειρία και πλέον τα αυτόνομα μεταπτυχιακά πρέπει
θεσμοθετηθούν.
- Αυτόνομα μεταπτυχιακά και δωρεάν.
- Διαφάνεια στόν τρόπο επιλογής των μεταπτυχιακών σπουδαστών.
- Ενιαίο θεσμικό πλαίσιο (Τ.Ε.Ι.-Πανεπιστήμια-Πολυτεχνεία) που θα διέπει τις
μεταπτυχιακές σπουδές.
- Ισότιμη χρηματοδότηση με τα πανεπιστήμια των Μ.Π.Σ.

ΕΝΑΛΑΚΤΙΚΑ ΣΥΓΓΡΑΜΑΤΑ-ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ


Είναι γνωστό λίγο πολύ το σημερινό status quo της παροχής συγγραμμάτων.Τις περισσότερες φορές τα συγγράμματα είναι κακογραμμένα και απαρχαιωμένα,σε κάποια δε ιδρύματα υπάρχουν μόνο κακογραμμένες σημειώσεις.
Προβλήματα επίσης είναι το γεγονός ότι οι σπουδαστές λαμβάνουν ένα συγκεκριμένο βιβλίο ανά μάθημα,χωρίς να έχουν την δυνατότητα επιλογής άλλης βιβλιογραφίας.

Προτείνουμε:
- Τη δυνατότητα επιλογής του δωρεάν συγγράμματος των σπουδαστών από μια διευρυμένη βιβλιογραφία.Τα υπόλοιπα θα πρέπει να υπάρχουν σε επαρκή αντίτυπα στις βιβλιοθήκες και σπουδαστήρια.
- Διανομή των συγγραμμάτων σε ηλεκτρονική μορφή.Πραγματικά θα κόστιζε πολύ λιγότερο η διανομή cd-rom.Δημιουργία αξιόπιστης ηλεκτρονικής βιβλιοθήκης,πρόσβασιμη από όλους τους σπουδαστές,με την παρόχη προσωπικού κωδικού.


ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ


Ο δρόμος για ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση περνάει από το σταυροδρόμι της κοινωνικής μέριμνας για όλους τους σπουδαστές αποτελώντας ουσιαστικό στήριγμα για την όσο δυνατόν απρόσκοπη παρακολούθηση των σπουδών τους.



Απαιτούμε:
- Σίτιση σε ολοένα περισσότερους οικονομικά ασθενείς φοιτητές.
- Ειδική μέριμνα για τους φοιτητές με κινητικά προβλήματα.Απαραίτητη κρίνεται η
βελτίωση των υπαρχόντων εγκαταστάσεων σε όλους τους χώρους των ιδρυμάτων,
έτσι ώστε να διασφαλιστεί η πρόσβαση όλων των φοιτητών.
- Άμεση ανέργεση της Εστίας και προσαρμογή στα σημερινές ανάγκες των φοιτητών.
- Διεύρυνση της δωρεάν ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης
- Δυνατότητα χορήγησης άτοκων δανείων,με παράλληλες διευκολύνσεις στην
αποπληρωμή τους.


ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Για εμάς η αξιολόγηση θα αποτελέσει τον κυρίαρχο μοχλό προάσπισης της αξίας των τίτλων σπουδών μας απέναντι σε κάθε λογική απαξίωσης τους,που προωθεί η δεξιά διακυβέρνηση.
Ο θεσμός της αξολόγησης πρέπει να σηματοδοτεί μια διαδικασία ποιοτικής αναβάθμισης της συνολικής λειτουργίας της ανώτατης εκπαίδευσης.
Αξιολόγηση για εμάς σημαίνει γόνιμος συναγωνισμός των ιδρυμάτων και όχι στείρα αντιπαράθεση μεταξύ τους.
Η αξιολόγηση θα οδηγήσει στην πρόοδο των διαδικασιών,τόσο σε επιστημονικό όσο και σε ακαδημαϊκό επίπεδο,του συνόλου των σχολών.
Η αξιολόγηση δεν θα πρέπει να έχει χαρακτηριστικά κατηγοριοποίσης της αξίας των ιδρυμάτων και των τίτλων που αυτά παρέχουν,αλλά δημιουργικό και επικουρικό περιεχόμενο ώστε να δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μια σύγχρονη ανταγωνιστική και συνολικότερη αναβάθμιση των Τ.Ε.Ι.
Για εμάς αποτελεί ένα εργαλείο ελέγχου και εξέλιξης και όχι παράγοντα ανταγωνισμού και διωγμών.
Διεκδικούμε αξιολόγηση με τους ίδιους όρους και για τα Τ.Ε.Ι. και για τα πανεπιστήμια,με ισότιμη συμμετοχή φοιτητών-καθηγητών.


ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Οφείλουμε με τους αγώνες μας να καταστήσουμε ανταγωνιστικά τα ιδρύματα μας στο σύγχρονο ευρωπαϊκό περιβάλλον,βελτιώνοντας το επίπεδο των σπουδών μας και παράλληλα την καθημερινότητά μας.

Προτείνουμε:
- Άμεση πρόσληψη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού.
- Η δαπάνη για την πληρωμή των εκτάκτων καθηγητών και των συγγραμμάτων-
βιβλίων να μην ενσωματώνεται στον τακτικό προϋπολογισμό των ιδρυμάτων,
όπως άλλωστε συμβαίνει στα πανεπιστήμια.
- Νομοθετική ρύθμιση για τον καθορισμό επαγγελματικών δικαιωμάτων.
- Άμεση ανέργεση κτιρίων με σύγχρονες αίθουσες διδασκαλίας και αύξηση του αριθμού
των αμφιθεάτρων ανά ίδρυμα..
- Κρατική επιχορήγηση στις εταιρίες αστικών λεωφορείων.Μείωση της τιμής των
εισιτηρίων,διεύρυνση των δρομολογίων.Δρομολόγια express για τους φοιτητές.
- Δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο για όλους τους φοιτητές.
- Δημιουργία χώρων άθλησης και πολιτισμού,βελτίωση των υπαρχόντων εγκαταστάσεων
και στελέχωσης τους από ειδικό προσωπικό.

Δεν υπάρχουν σχόλια: