Η Πανελλήνια Αγωνιστική Σπουδαστική Παράταξη ως μια φοιτητική συνδικαλιστική παράταξη που δρα στο χώρο των Τ.Ε.Ι- Πανεπιστημίων και αγωνίζεται για μια δημόσια και δωρεάν παιδεία δεν θα μπορούσε να μείνει αμέτοχη και να μην εκφράσει τις απόψεις, τους προβληματισμούς αλλά και τις αντιθέσεις της στο ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ για τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Παρακολουθώντας την γενική κατάσταση που επικρατεί αυτή την στιγμή στη χώρα στην οικονομία στο εργασιακό αλλά και το συνταξιοδοτικό, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν πολλά ανοικτά κοινωνικά μέτωπα η κυβέρνηση έχει αποφασίσει, όπως προκύπτει και από τις συνεχείς δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, να προχωρήσει σε ριζικές μεταρρυθμίσεις κατακρεουργώντας ΤΕΙ και Πανεπιστήμια.
Τα ΤΕΙ και τα Πανεπιστήμια λειτουργούν σήμερα με το νομοθετικό πλαίσιο του 1268/1982 Η μεταρρύθμιση του 1982 είχε τρία βασικά χαρακτηριστικά: Το πρώτο ήταν η κατάργηση της μονοκρατορίας της τότε πανεπιστημιακής έδρας , το δεύτερο η ανακήρυξη του Τμήματος ως της βασικής λειτουργικής ακαδημαϊκής μονάδας που καλύπτει το γνωστικό αντικείμενο μιας επιστήμης και το τρίτο η αυτοτέλεια των ιδρυμάτων και η συν διοίκηση των σχολών και των τμημάτων με την συμμέτοχη των σπουδαστών.
Διαβάζοντας το πλαίσιο διαβούλευσης διακρίνουμε εύκολα ένα κείμενο ασυνάρτητο και γεμάτο ασάφεια. Ένα τέτοιο κείμενο λοιπόν ως υπεύθυνη παράταξη μας προβληματίζει και μας δημιουργεί υποψίες για την οποία μεταρρύθμιση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Μια μεταρρύθμιση στο χώρο των ΤΕΙ και των Πανεπιστημίων θα πρέπει να κινηθεί σε τρείς άξονες :
- · Στην ενίσχυση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της παιδείας
- · Την ουσιαστική αυτοτέλεια των Τ.Ε.Ι και των Πανεπιστημίων
- · Την ισόποση χρηματοδότηση ΤΕΙ και Πανεπιστημίων. Μια χρηματοδότηση η οποία θα πρέπει να ελέγχεται με τέτοιους μηχανισμούς έτσι ώστε να υπάρχει πλήρης διαφάνεια στην διαχείριση των πόρων που σκοπό θα έχουν την ενίσχυση της διδασκαλίας και του παραγόμενου ερευνητικού έργου.
Προς μεγάλη μας λύπη όμως διαπιστώνουμε πως το Πλαίσιο διαβούλευσης τείνει στην κατεδάφιση του Ελληνικού ΤΕΙ και Πανεπιστημίου. Επί της ουσίας καταργεί τα γνωστικά αντικείμενα τον δημόσιο χαρακτήρα της παιδείας και το αυτοδιοίκητο.
Η Κυρίαρχη αλλαγή όπως μας τονίζει το υπουργείο είναι η δημιουργία του Συμβουλίου στο οποίο θα συμμετέχουν και έξω πανεπιστημιακοί. Χαρακτηριστικά αναφέρετε:
1. Κατά τεκμήριο, τα μέλη του Συμβουλίου πρέπει να έχουν εμπειρία στη διοίκηση οργανισμών.
2. Επίσης, πνευματικοί άνθρωποι που έχουν αφήσει τη σφραγίδα τους στον πολιτισμό της χώρας ή ακόμη και διεθνώς.
3. Αυτό που κυρίως θα πρέπει να διασφαλίζεται ,κατά το μέτρο του δυνατού, είναι τα πρόσωπα αυτά να μην προσδοκούν οφέλη από την ενδεχόμενη συμμετοχή τους στα Συμβούλια των ΑΕΙ.)
4. Στην συνέχεα βέβαια έρχεται και ο συνεχής μειωμένος προϋπολογισμός και η υπό χρηματοδότηση της Παιδείας.
Ας μας απαντήσει λοιπόν η ηγεσία του υπουργείου τι δουλεία θα έχουν οι μάνατζερ στα εκπαιδευτικά ιδρύματα?
Τι εννοεί η υπουργός τα πρόσωπα αυτά να μην προσδοκούν οφέλη κατά το μέτρο του δυνατού?
Αλήθεια τι μισθό θα παίρνουν οι κύριοι που θα συμμετάσχουν στο Συμβούλιο ? Όταν θα πρέπει να έρχονται πολλές φόρες από το εξωτερικό και πως θα μπορούν να παίρνουν αποφάσεις για το ίδρυμα ενώ τον περισσότερο καιρό δεν θα βρίσκονται στο χώρο των ιδρυμάτων.
Βέβαια το υπουργείο για άλλη μια φορά άρχισε τις μεταρρυθμίσεις χωρίς να επιδιώξει κανέναν διάλογο με το φοιτητικό κίνημα. Έναν διάλογο έτσι ώστε να συν διαμορφώσουμε και να δημιουργήσουμε το ΤΕΙ και το Πανεπιστήμιο που όλοι ονειρευόμαστε. Αντίθετα επέλεξε τον δρόμο των βιαστικών και πρόχειρων ρυθμίσεων που έρχεται σε πλήρης σύγκρουση με εκείνο του 1982 και την θέσπιση των δημόσιων δωρεάν και αυτοδιοίκητων ιδρυμάτων.
Ως Π.Α.Σ.Π ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ πιστή στις αρχές και τις αξίες του σοσιαλισμού αλλά και σεβόμενη τους μέχρι τώρα τους αγώνες που έχουμε δώσει για μια δημόσια και δωρεάν Τριτοβάθμια εκπαίδευση ΛΕΜΕ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΟΧΙ στην διεθνοποίηση των σπουδών και στα ξενόφερτα «ΤΕΛΕΙΑ» όπως μας τα παρουσιάζει το υπουργείο μοντέλα σπουδών.
- Στα διορισμένα ουσιαστικά στελέχη των συμβουλίων (μάνατζερ) δεν θα αφήσουμε τα ΤΕΙ και τα Πανεπιστήμια να εξυπηρετούν οφέλη ορισμένων ούτε κατά το μετρό του δυνατού αλλά καθόλου.
- Στην απαξίωση και την ουσιαστική αδρανοποιήσει των οργάνων συν διοίκησης που δεν έχουν πλέον ουσιαστικές αρμοδιότητες αφού οποιαδήποτε ενέργεια πρέπει να εγκριθεί από το συμβούλιο.
- Δεν δεχόμαστε καμία μείωση του προϋπολογισμού και της χρηματοδότησης στην Παιδεία. Εμείς εκπτώσεις στα όνειρα και τους αγώνες μας δεν κάνουμε.
Οι θέσεις μας για τα θέματα Παιδείας έχουν διαμορφωθεί από τους αγώνες που έδωσε το φοιτητικό κίνημα την περίδο 2006-2008 κατά της αναθεώρησης ΑΡΘΡΟΥ16 & ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΝΔ όπου η παράταξη μας έπαιξε πρωταρχικό ρόλο :
- Η δημιουργία ενός νομοθετήματος για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που θα σέβεται τις συνταγματικές επιταγές, θα διατηρεί το Τμήμα ως βασική ακαδημαϊκή μονάδα, θα τονώσει το ακαδημαϊκό περιβάλλον και το εκπαιδευτικό έργο και θα αντιμετωπίζει δυσλειτουργίες του υπάρχοντος νομοθετικού πλαισίου.
- Να προχωρήσει η κυβέρνηση σε μία αναδιάρθρωση κυρίως της εκπαίδευσης του λυκείου. Και όσο το δυνατόν γρηγορότερα να διακοπεί η σύνθεση του λυκείου με την εισαγωγή στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα.
- Κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχίων
- · Την ισόποση χρηματοδότηση ΤΕΙ και Πανεπιστημίων. Μια χρηματοδότηση η οποία θα πρέπει να ελέγχεται με τέτοιους μηχανισμούς έτσι ώστε να υπάρχει πλήρης διαφάνεια στην διαχείριση των πόρων που σκοπό θα έχουν την ενίσχυση της διδασκαλίας και του παραγόμενου ερευνητικού έργου.
- · Καμία αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων στα ΚΕΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου